Alla inlägg under maj 2013

Av Caroline Jansson - 28 maj 2013 20:17

Då var det dags för ett nytt inlägg och jag vill slå klackarna i taket. För jag är så lycklig för snart står vågen på 90kg och jag säger bara jippie   . Är så glad att jag har lyckats har 6kg kvar sen är jag i mål. Även om jag bryr mig mer om centimeterna. Som jag har kämpat i 5år med min viktnedgång. Så nu det femte året då lyckas jag och det har ju gått så himla bra   . Har gått ner 25kg och 25cm på 1år och 8månader känns så bra och hälsosamt. Och det bästa är att jag kan hålla det säkert också i framtiden eftersom jag vet nu vad jag kan äta och inte äta. Nu undrar ni säkert vad jag syftar på ? Det är så att jag har en ibsmage så jag kan inte äta allt som alla andra.

Har aldrig mått så bra som jag gör efter min viktnedgång som jag gör nu. Fast då vill jag understrycka att jag aldrig har varit missnöjd med mig själv hur jag än har sett ut.

Fast som sagt det är insidan och dig och jag som person som räknas.

Ha det bäst alla läsare!

kramar      

Av Caroline Jansson - 20 maj 2013 12:04

Hejsan!

Ja,nu är det måndag igen och jag är ledig som vanligt.

Vi ska snart gå ut en stund och njuta av det fina vädret och sola lite.

Känns så härligt att sommaren har kommit äntligen!! Jag älskar sommaren!!   


Ja,det har inte hänt så mycket sen jag skrev sist. Jag har jobbat och haft fullt upp som vanligt. Vi har träffat lillebrorsan och Åse och fasters sötnos Vega. Hon är 12veckor idag också.

Sen i lördagskväll var vi hemma hos våra bästa vänner i Vallentuna och såg Schlager -finalen som vi gör dom varje år. Det är en tradion som vi har och det är alltid lika. Jag min bästa vän är ju schlagerfan!!!

Vi tyckte rätt låt vann och fanns många bra låtar i och det var kul.

Fast det stora som hände är ju ändå att vi vann HockeyVM och det känns kul!! HURRA!!!


Ha en bra dag vad ni än hittar på!!

kramar  

Av Caroline Jansson - 12 maj 2013 20:15

Nu har hela veckan gått och jag har inte bloggat alls.

För jag har haft fullt upp hela veckan och jobbat på berga secohand. Hoppade in 3timmar extra igår också.

Sen var jag i Täby på eftermiddagen och träffade min bästa vän Maria och hennes son. Och vi hade lika kul och trevligt som vanligt. Så fick jag 4väskor av Maria,jag blev så glad.

Idag har vi inte gjort så mycket bara tagit det lugnt. Varit hos pappa en stund och hjälpt honom med hans nya Kaffemaskin. Sen var jag och handlade lite som vi behövde. Sen har jag sett på Plus och kniven mot strupen.


Nu sitter jag har och kl 21.00 ska vi sista in Everison contest i Malmö. Sen på tisdagkväll är första semin. Så på lördag är den stora finalen som vi ska se hos Maria och Johan som vi alltid gör. Jag längtar :)!!


Kramar

Av Caroline Jansson - 6 maj 2013 20:48

Hej alla läsare!

Här om dan sa en kvinna till mig att det är menning att jag ska leva. Inte för att jag tänkt nåt annat. Blev bara glad eftersom jag berättade om mitt liv lite. Hade ju inte det lätt i min barndom och annars också. Min mamma dog när jag var 8år och jag hade pappa kvar och två brorsor. Så släktingar och grannar som hjälpte oss.

 

Fast jag saknar henne varje dag som går och vill ha henne här varje sekund även om jag känner att hon är här som min ängel.

Fast jag lever Tack för det. Och då har jag en stjärna i himlen också hos mamma och Farmor och Farfar och Bengt och Ebba.

Sänder tankar till er alla dagar.

 

Fast idag har jag annars haft en bra dag på jobbet fixat lite och städat en hylla med saker. Så var jag på Rygggympa imorse kändes skönt tränningsvärk har man . Men det är bara bra då känns det att man gjort nåt.

Sen är man minsann Tv-stjäna i 112ania förra veckans avsnitt på cykeln så kul. Helt ofrvilligt.

Fast jag är ju redan filmstjärna i allt flyter den svenska filmen.

Nu ska jag se på Biggest loser Sverige. Åter kommer snart när ni minst annar det. kramar på er

 

Av Caroline Jansson - 5 maj 2013 00:52

Hej alla läsare!

Jag kan ju börja med att berätta att i torsdagskväll hade vi lillebrorsan och min svägerska på besök och faster sötnos Vega   .Det var trevligt som alltid och prata lite och gulla med Vega hon titta sig runt om kring när hon satt hos mig. Eftersom hon inte varit hos mig och Jeppe sen i påskas och då sov hon. Så prata hon med sig på sitt sätt som hon gör. Och var så glad att få vara hos mig och i min famn.    Vega i pappa Tommys famn!! Så söt och lik Tommy.

 

Sen igår kväll var vi hemma hos Maria och Johan och Coola Loe som är våra bästa vänner :).

Senare på kvällen gick jag och Maria ut och dansade på Engelen till världens bästa band No limits hette dom :). Så himla bra dansade som Sjutton.

 

Här gårkvällens outfit  

 

Sen då dagens Schema var också späckat med först Jobb på PMU Berga Secondhand. Med mycket folk och lite rush som det ska var på ett jobb. Gick mycket av allt känns jättekul :).

Så kom en del som man känner också.

Fyndade så klart lite kläder och smycken och en väska.

Sen efter det så var det vårkonsert i krykan med kören jag är med i, som heter Tonkraft.

Och då var vi Österåkers Kyrka och det gick bra. Så var det lagom med folk. Så kom min Extra Mamma och Tittade.

 

Nu har jag berättat lite om mitt äventyr och nu ska jag facebookA lite också. Ha det bäst alla min läsare och änglar :). kramar

Jag är snart tillbaks  

Av Caroline Jansson - 1 maj 2013 22:12

Hej alla mina läsare!

Ja,ni ser ju själva skillnaden på vikten om ni jämför bilderna. Mellan första och sista bilden så Skiljer det 2cm och 2kg!! Så snart är jag i mål !


             

Ovido - Quiz & Flashcards